Wat is acne?

Acne is een veelvoorkomend huidprobleem en komt vooral voor bij mensen tussen de 14 en 25 jaar, maar kan ook op latere leeftijd nog voorkomen. Acne is te herkennen aan het opkomen van puistjes, mee-eters en in veel gevallen ook ontstekingen meestal in het gezicht, decolleté of rug. Er zijn verschillende vormen van acne, de ene vorm is ernstiger dan de ander.

Wat is de oorzaak van acne?

Acne ontstaat door ontstekingen van de talgkliertjes in de huid. Deze ontstekingen zorgen ervoor dat het talg zich te veel ophoopt op de plek van het talgkliertje waardoor er een puist, mee-eter of ontsteking ontstaat. De ontstekingen in de talgkliertjes hebben verschillende oorzaken, dit is bij iedereen anders. Acne kan worden veroorzaakt/verergerd door onder andere hormonen, voeding, stress, slapenloosheid, slechte levensstijl, pulken en het gebruik van verkeerde producten.

Heeft voeding invloed op acne?

Voeding heeft in de meeste gevallen invloed op acne. Acne kan worden verergerd door het eten en drinken van zuivel, suiker en gluten. Als u last heeft van acne, kunt u proberen om deze 3 dingen niet meer te eten/drinken of in ieder geval te verminderen. Daarnaast kan gezond eten (vooral veel groenten) de acne helpen te verminderen.

Welke behandelingen helpen tegen acne?

Er zijn verschillende gezichtsbehandelingen die helpen tegen acne. Een gezichtsbehandeling in combinatie met producten, van bijvoorbeeld Image Skincare of Mesoestetic, zorgt voor het beste resultaat.

De behandelingen effectief tegen acne zijn:

– Image Skincare Clear Cell

– Image Skincare Acne Lift Peel

– Neoderma Chinese Kruidenpeeling

– Mesopeel Mandelic

– Mesopeel Azelan

– Acnelan

– Dermapen

– Dermapen i.c.m. peeling

Welke producten helpen tegen acne?

Bij ons in de kliniek kunnen wij u het beste advies geven door te kijken naar uw huidtype. Wij doen dit altijd door middel van een intake gesprek of door middel van de huidscan.

Dit zijn de producten die helpen tegen een acnehuid:

– Reiniging: Clear Cell Clarifying Gel Cleanser. (Let op: dit product niet meteen elke dag gebruiken, maar opbouwen. Eerst een paar keer per week, dan steeds vaker zodat de huid niet uitdroogt). Ormedic balancing facial cleanser.

– Exfoliant: Mesoestetic Pure Renewing mask

– Serum: Clear Cell Restoring Serum

– Nachtcrème: Clear Cell Mattifying Moisturzier

– Dagcrème: Prevention Daily Matte Moisturizer Oil-free 32+